Nieuw gezicht bij de Verbeterlijn: Rekha

17 december 2025

Nieuw gezicht bij de Verbeterlijn: Rekha

Sinds juli van dit jaar is Rekha Ramroop het gezicht achter de Verbeterlijn. Ze stelt zich voor door 4 vragen te beantwoorden.

Waarvoor kunnen mensen via de Verbeterlijn bij jou terecht?
‘Dat is heel divers. Vaak hebben ze vragen over hun account op Mijn 5xbeter. Dat ze er bijvoorbeeld niet meer in kunnen of hun wachtwoord niet meer weten. Dan ga ik meestal zelf inloggen en dan meekijken en meepuzzelen. Of iemands collega heeft de Verbeterchecks onder zijn hoede en ze willen zelf meekijken. Dan kan ik hun account aan die Verbeterchecks koppelen.

Soms heb ik het binnen een minuut opgelost. Soms duurt het wat langer. Ik merk dat mensen best geduldig zijn als ze merken dat ik veel moeite doe om het op te lossen.’

Kun je alle vragen zelf beantwoorden?
‘Nee, voor inhoudelijke vragen schakel ik de Verbetercoaches in. Bijvoorbeeld als mensen vastlopen bij een vraag van een Verbetercheck. Het gaat ook heel vaak over de RI&E. Dan zet ik hun vraag door en neemt de Verbetercoach binnen 3 werkdagen contact op.

Ook naar aanleiding van bezoeken van de Nederlandse Arbeidsinspectie krijgen we veel vragen om hulp van een Verbetercoach. Soms merk ik dat iemand veel stress heeft, en dan probeer ik te zorgen dat er snel een Verbetercoach belt.’

Als mensen mailen, mail je dan altijd terug?
‘Bij een kort antwoord wel. Als ik denk dat het telefonisch makkelijker uit te leggen is, bel ik wel. Dat praat makkelijker.’

Hoe bevalt het?
‘Het is leuk werk, want de meeste mensen zijn vriendelijk. Al ken ik de mensen aan de andere kant niet, toch heb ik soms een fijn gesprek.’

Heb je ook een vraag? Stel die de Verbeterlijn: 0800 555 50 05 (gratis) of mail info@5xbeter.nl.

Vanwege de feestdagen is de Verbeterlijn gesloten van maandag 22 december tot vrijdag 2 januari 2026. 

Volgend nieuwsitem: De registratie van gevaarlijke stoffen op de nieuwe website: dit zetten we automatisch voor je over